Fortsatt misslyckade försök att styrka vandringssägner

Posted on October 12, 2008
Filed Under Afrika, Sakine Madon, apartheid, kolonialism, rasism |

En person som är bra på att hitta antisemitism, där den finns, men framförallt där den inte finns, är Charlotte Wiberg. I går attackerade hon mig för att “under de senaste veckorna ägnat mig åt att förneka den väldokumenterade antisemitismen vid det “antirasistiska” NGO-mötet under FN-konferensen i Durban 2001″.

Nu gillar ju Charlotte att skriva under affekt och drämma till med diverse överdrifter, så man ska väl inte ta texten så mycket på allvar. Att jag skulle ägnat veckor till förnekelse blir lite märkligt eftersom jag endast skrivit ett enda inlägg om det, ungefär en och en halv vecka innan Wibergs text. Det har alltså inte ens gått flera veckor sedan min text och jag kan erkänna att det faktiskt tog mig under en timma att skriva den. Resten av tiden har jag ägnat åt att skriva om fattigdom, svält och krig, ni vet, det som Wiberg själv verkar tämligen ointresserad av.

Idag har hon har hon hissat upp några halmdockor som hon går till vidsint angrepp mot. Istället för att ens försöka styrka det enda påstående jag menat varit en vandringssägen, att Mein Kampf ska ha sålts på Durban-konferensen mot rasism, börjar hon citera de mest kända och okända källor om annat. Självklart inte större och neutrala dagstidningar som The Guardian vars specialsite jag själv länkade till. Så låt oss därför ignorera allt hon skriver som inte har med mitt inlägg att göra.

Självklart har hon inte hittat en enda internationelt erkänd källa från den tid då konferensen ägde rum om att Mein Kampf skulle ha sålts där. Hon hänvisar till den franske filosofen Pascal Bruckner, givetvis utan en länk eller källa, för ett citat som inte alls säger att han själv skulle ha sett boken utan mest verkar vara ett fortsatt spridande av rykten. Däremot visar hon sig ha det goda förnuftet att följa min rekommendation om att läsa på The Guardian. Tyvärr saknar hon tålamodet att läsa mer än en krönika och ignorerar alla nyhetsartiklar. Det är synd. Då missar hon den nyanserade bild som jag uppmanade henne att skaffa sig. Givetvis hittar hon inget om Mein Kampf där.

Fortfarande inte det minsta tecken på att FN skulle legitimerat försäljandet av Mein Kampf på en konferens mot rasism.

Wibergs nästa källa, “Stephen Roth Institute for the Study of Contemporary Antisemitism and Rasism”, består bara av en text skriven av en anonym människa som inte ens verkar ha varit närvarande på konferensen. Ytterligare ryktesspridning alltså.

Och därefter är det slut.

En lång upphetsad artikel som på något sätt sägs ha med mig att göra där hon skriver en massa saker som inte har med min text att göra, hänvisar till två källor som aldrig själva sett “Mein Kampf” säljas av FN i Durban, men ändå påstår att så skulle vara fallet. Inget mer.

Så dålig är källkritiken hos Charlotte Wiberg. Det är synd, om hon ville bli tagen på allvar skulle hon enbart använda allmänt erkända källor, inte lobbyorganisationer som SKMA som av Jan Guillou en gång beskrevs så här:

“Aftonbladets kulturchef har just antisemitstämplats i den andra kvällstidningen av den anledningen. Emellertid handlar den svenska diskussionen om antisemitism alltid om något annat. Svenska kommittén mot antisemitism och liknande politiska grupper har nämligen utvecklat en egen pseudovetenskap där de kan finna antisemitism där ingen annan finner den. Minst fyra av Aftonbladets kolumnister ingår i detta sortiment av antisemiter som antingen förnekar sin uppfattning, är omedvetna om den eller i vart fall inpiskade nog att dölja sina böjelser genom att, fräckt nog, inte uttrycka sig antisemitiskt.

Detta andra som diskussionen döljer är naturligtvis Israels ockupationspolitik. När debatten om Hillersberg rasade som hetast i morgonpressen attackerade Israels krigsmakt palestinska getton med artilleri och flygbeskjutning. Värst drabbades Gaza, där närmare en miljon människor hålls inspärrade tätt sammanpackade men där trettio procent av området är upplåtet åt något tusental israeliska kolonister som måste ”skyddas” från de palestinska infödingarna.

Detta är inte lätt att försvara. Skillnaden mellan Israel och apartheidstaten Sydafrika är att Israel avrättar fler människor och håller fler inspärrade eller i militärt omringade gettobildningar. Därför blir frågan om antisemitism så angelägen för Israels försvarare.”

 

För här är problemet. Wiberg nöjer sig inte med att beskriva vad som hänt, det måste alltid vara värre. Oskyldiga måste alltid blandas in. Det räcker inte med att fördomar mot judar yttrats, nej, dessa måste vara legitimerade av FN och Mein Kampf måste ha sålts. Man ska inte kritisera enbart de som yttrat fördomarna, nej, alla ska attackeras, särskilt de som är kritiska till Israel och inte har med saken att göra. Med en sådan attityd kan man tyvärr inte bry sig särskilt mycket om hennes emotionella drapor.

På FN:s konferens mot rasism i Durban diskuterades kolonialism och rasism. I Sydafrika lever idag 25 miljoner under fattigdsdomsstrecket, 57% av befolkningen. Dessa är inte Charlotte Wiberg intresserad av. Istället försöker hon skapa opionion mot FN:s arbete mot rasism. Det är synd och det är att sparka på alla som idag lider av kolonialismens efterskalv.

Det enda förskönande i det hela är att hon verkar ha en halvhyfsad kunskap om vampyrfilmer. Det kan inte vara dåligt.

Uppdaterat 2008-10-13: Sakine Madon, som nu bevisats ha fel i sina märkliga uppgifter om att FN skulle legitimerat utdelandet av Mein Kampf på antirasistkonferensen i Durban, kommenterar det hela:

“Förvånande är att det är vuxna (män) bloggare som havererar efter krönikan. “Buhuuu Sakine skrev att Mein Kampf delades ut”, ungefär. Hör ni allvarligt talat inte hur ni låter?”

 

Det är hennes syn på källkritik. Uppenbarligen har Madon svårt att argumentera med vuxna människor när hennes kommentarer ligger på en 12-årings nivå. Bulten i Bo har också kommenterat.

Uppdaterar 2008-10-13: Charlotte har skrivit ännu en text, även denna gång i extrem affekt och med de obligatoriska överdrifterna och påhitten. När Charlotte lyckats skriva en enda text utan att anklaga folk för vad de aldrig sagt och aldrig tyckt ska jag med glädje lyssna på henne.


Tags: , , , ,

Comments

29 Responses to “Fortsatt misslyckade försök att styrka vandringssägner”

  1. charlotte on October 12th, 2008 15:21:14

    Du har egentligen inte läst min postning va? Bara skummat igenom den. Hade du läst den hade du sett att 2 av mina källor är artiklar från The Guardian.

  2. Hampus Eckerman on October 12th, 2008 15:47:48

    Du har inte läst min postning alls, va? Bara hittat på egna saker och sen ägnat en hel post åt att bemöta dina egna kommentarer. Inte imponerande, särskilt inte dina pinsamma försök att föra vidare vandringshistorien om “Mein Kampf”.

    Om du vill behålla någon trovärdighet finns det några tips. Se till att dina påståenden är styrkta. Använd endast allmänt accepterade källor, inte små partiska lobbyorganisationer som SKMA. Använd inte guilt-by-association, rikta kritiken dit den hör hemma.

    Då kommer många mer läsa dina texter, kanske t.o.m ta dem på allvar.

  3. charlotte on October 12th, 2008 16:09:46

    Som sagt, du har inte läst min postning. Eftersom du påstår att jag “ignorerar alla nyhetsartiklar”. Min sista källa är just en nyhetsartikel - från The Guardian.
    Det som hände på konferensen är sannerligen illa nog oavsett om Mein Kampf delades ut där eller inte. Det är ju just det min postning handlar om. Pucko. Och jo, du förnekar i din vidriga postning “På FN:s konferens…” att det skulle ha varit särskilt illa överhuvudtaget. Eftersom du ju lyfter fram den aningslöse centerpartisten som den säkraste sanningskällan.
    Att jag på något sätt skulle ta ställning mot FN:s arbete mot rasism i stort, eller att jag skulle strunta i fattiga människor i Sydafrika (???) är påståenden som är så befängda att ja, jag avböjer att kommentera dem vidare.

  4. Hampus Eckerman on October 12th, 2008 19:11:55

    Nej, Charlotte, det är inte lika illa. “Mein Kampf” är en nazisitisk litteratur gjord av en man som verkligen ville utrota judarna. Allihopa. Att påstå att FN, arrangörerna, skulle acceptera att sälja litteratur om uttrycklig utrotning av ett folk är betydligt värre.

    Dina källor annars har givetvis inget med min text att göra, även om du tycker det är roligt att kalla folk för “Puckon”. Det är ju naturligtvis en övertygande argumentation.

    Ja, du ignorerar helt de svarta i Sydafrika. På Guardians specialsite kan du läsa flera saker. Du kan läsa om diskussionen om kolonialismen och om ersättning eller i alla fall en ursäkt bör ges. Om Storbritanniens roll gällande slavhandeln. Om huruvida sionismen verkligen är rasism och om behandlingen av palestinierna.

    Du, likt Madon, struntar i allt det där. Fördömer konferensen i sin helhet. Plockar enbart ut två artiklar av närmare 40, ignorerar allt som inte passar din bild och sparkar på de som kämpat mot kolonialismen. Det är skamligt.

  5. charlotte on October 12th, 2008 20:15:47

    Vad som är SKAMLIGT är att du inte tycker man överhuvudtaget ska ta upp att det delats ut antisemitism hetslitteratur (Sions vises…etc), att det skanderats KILL THE JEWS (apropå att vilja utrota judar), att diskussioner om förintelsen och antisemitism tystats, att judar hotats etc. Du borde fanimig skämmas för det.
    Och ingen har påstått att FN skulle ställt sig bakom försäljning av Mein Kampf. Försök förstå - kritiken gäller att man inte arbetat tillräckligt hårt för att motarbeta antisemitismen.

  6. Hampus Eckerman on October 12th, 2008 20:34:27

    Självklart har jag inte skrivit ett enda ord om det. Som vanligt hittar du själv på vad andra ska ha sagt för att kunna attackera det. Varför kan du aldrig bemöta vad folk verkligen skriver istället för att hitta på saker?

    Att skriva “döda judarna” ska fördömas, men det har självklart inte legitimerats av FN-arrangörerna. Det var det viktiga i Madons felaktiga påstående, att FN skulle legitimera antisemitism. Jag citerar henne igen:

    Mein Kampf och konspirationsböcker delades ut, det skreks “död åt judarna” på den inledande NGO-konferensen och människor hotades.
    Man skulle kunna tro att rasistiska extremister plötsligt dök upp och sabbade för flower-power-människor i batikkläder. Men nej, rasismen kom inifrån och legitimerades av arrangörerna.”

    Påståendena är felaktiga. “Mein Kampf” såldes inte. Uttalandena och försäljningen av litteratur legitimerades inte det minsta av arrangörerna. Att på så vis angrippa FN när de anordnar en konferens mot rasism, en som tar upp slaveriet och kolonialismen är direkt skamligt. Att den israeliska delegationen, som ansåg att anti-sionism var att likställa med anti-semitism inte fick fritt utlopp är tämligen logiskt. Om försöker dra ett sådant samband får man finna sig i antisionistisma demonstrationer.

    Diskussionen om riktig antisemitism tystades, liksom diskussionen om sionism som rasism. Det är synd. Att dessa båda ämnen tagits upp fullständigt hade självklart varit bättre.

  7. Hampus Eckerman on October 12th, 2008 20:50:54
  8. charlotte on October 12th, 2008 20:53:14

    “Om försöker dra ett sådant samband får man finna sig i antisionistisma demonstrationer”.Jaha, så då får man finna sig i flygblad som det står “Om Hitler lyckats så hade vi sluppit Israel” mm. Dina kommentarer visar bara hur förvridet du tänker omkring hela problematiken.
    Och varför det skulle vara absolut tabu att kritisera FN när man misslyckats med att skapa en trygg atmosfär för judiska deltagare på konferensen, det finns det naturligtvis inget vettigt skäl till.
    Dessutom - din postning, återigen, handlade inte alls bara om att tillbakavisa att FN skulle ha ställt sig bakom försäljningen av Mein kampf (något som, återigen, ingen påstått) utan om att tala om att “de som faktiskt var på konferensen” skulle ha en “helt annan bild” än den Sakine ger. Något som helt enkelt inte är sant - det finns, som jag visat, gott om källor som ger en hyfsat samstämmig bild och som alla talar om antisemitism och en hotfull stämning mot de judiska deltagarna. Dina försök att idka någon slags emotionell utpressning (kritiserar jag detta så bryr jag mig inte om de fattiga i Afrika, ställer mig bakom slavhandel och kolonisering etc) är vedervärdig.

  9. Hampus Eckerman on October 12th, 2008 21:03:44

    Charlotte, sluta hitta på vad andra tycker. Jag har självklart inte skrivt något sådant. Återigen, varför alltid hitta på saker som andra ska tycka?

    Man får kritisera FN, men inte ljuga. Återigen, Madone skrev:

    “Men nej, rasismen kom inifrån och legitimerades av arrangörerna.”

    Nej, det gjorde den inte. Det var ett felaktigt påstående och skall som sådant bemötas. Och självklart hade de som varit på konferensen en annan bild. De hade lyssnat på diskussionerna om slaveriet, om kolonialismen, om huruvida det skulle räcka med ursäkter eller om ersättning skulle betalas ut också. De gick på möten om vilken effekt kolonialismen fortfarande har och hur Afrika påverkats av det hela.

    Allt som du valt att ignorera. På The Guardians specialsite har nära 40 artiklar skrivits. En del om Israel och antisemitism, men de flesta om annat. På samma sätt var det med konferensen, de flesta mötena och föredragen handlade om helt andra saker. De som var där fick en helt annan bild av konferensen än den du och Madon försöker måla upp.

    Det råder nu försök att bojkotta framtida konferenser mot rasism där slaveriets och kolonialismens historia (inklusive Israels kolonialism självklart) tas upp. Madons text var ett stöd för bojkotten av de fattigas krav på att deras lidande ska erkännas. Det är väldigt synd att du väljer att försvara den.

  10. charlotte on October 12th, 2008 21:31:50

    Du är otrolig.
    Vad är det du menar att jag skulle hävda att du tycker som du de facto inte tycker? Det enda jag gjort är att visa fram hur problematisk NGO-konferensen var för judiska deltagare. Och det attackerar du.
    När Sakine skriver att “rasismen kom inifrån” så menar hon - så tolkar jag det i alla fall - att den kom från deltagare på NGO-konferensen. Och så var det ju också.
    94 NGO-organisationer har skrivit under på en principförklaring inför det fortsatta WCAR-arbetet. (http://www.magenta.nl/coreprinciples.html) Man kan mycket väl vara kritisk mot vad som hände i Durban och ändå, samtidigt tycka att WCAR-arbetet i sig är viktigt. Dessa organisationer menar dessutom att den hätska anti-judiska stämningen och den starka fokuseringen på (mot) Israel gjorde att andra viktiga frågor kom i skymundan. Diskrimineringen av romer, t ex. Med din egen logik tycker du tydligen inte att diskrimineringen av romer är viktig, eller?

  11. Hampus Eckerman on October 12th, 2008 21:49:46

    Nej, jag attackerar dig inte alls för det. Som jag klart och tydligt konstaterade så har din bloggpost inte det minsta med mig att göra och jag undrar vad tusan jag hade i den att göra annat än det dina besynnerliga försök att ge stöd till vandringssägnen att “Mein Kampf” skulle ha delats ut på Durban-konferensen.

    Hur du plötsligt kan få för dig att uttrycket “rasismen kom inifrån och legitimerades av arrangörerna” inte har med arrangörerna, dvs FN, att göra övergår mitt förstånd.

    Madon har skrivit en politisk text mot hela Durban-konferensen, mot att slaveriet ska diskuteras. Mot att kolonialismen ska diskuteras. Mot att fattiga ska få höras. Hon kallar afrikanernas krav på att bli hörda för att “en rasistkonferens emot yttrandefrihet närmar sig”. Det är inte att tycka att WCAR-arbetet är viktigt.

    Det är bra att du tycker att rasism mot andra, somt t.ex Romer, har ignorerats när all tonvikt lagts på kampen mot antisemitism. Där kan jag inte annat än hålla med dig.

    Rekommenderar igen Paolos text om detta:

    http://paolopissoffi.blogspot.com/2008/10/om-anti-semitismens-prioritering-och.html

  12. Conny on October 12th, 2008 22:17:55

    Mata inte trollen Hampus. Det som är det enda syftet med Charlottes tramsiga sida är att försöka hitta så många “antisemiter” som möjligt. Det finns inte den minsta tillstymmelse till källkritik, självständigt tänkande eller problematisering i hennes texter. Det mesta tycks vara skrivet för att kunna få en klapp på huvudet av SKMA och Folkpartiet.

  13. charlotte on October 12th, 2008 22:41:01

    Suck. Det är inte så att romer ignorerats för att “all tonvikt lagts på kampen mot antisemitism”. Det är de antisemitiska uttrycken som tagit kraft och plats från andra frågor.
    Läs manifestet jag länkar till, läs det ordentligt.
    Och sluta försök tillrättalägga din reaktion på Sakines text. Din postning handlade inte alls om att övertyga någon om hur viktigt WCAR-arbetet är - utan om att smutskasta den bild av konferensen hon gav. En bild som är helt korrekt. Att det sedan finns andra bilder av den också är en annan fråga.

    Jag har läst Pissoffis postning. Den är vedervärdig. Nej, man får sannerligen inte lov att vara engagerad mot antisemitism. Judar som drabbas av antisemitism förtjänar tydligen inte solidaritet i era ögon.

  14. Hampus Eckerman on October 12th, 2008 22:50:41

    Tja, manifestet innehåller ungefär samma text som FN-konferensen kom fram till så det finns självklart inget att säga om det.

    Och sluta försöka omtolka min text för att den ska passa dina märkliga behov. Hennes bild var direkt lögnaktig. “Mein Kampf” såldes inte på konferensen och ingen antisemitism legitimerades av arrangörerna. Att du sedan tycker att kampen mot annan rasism än antisemitism är vedervärdig får stå för dig. Det verkar inte särskilt soldariskt.

  15. charlotte on October 13th, 2008 06:51:19

    Jaha, så jag tycker att kampen mot annan rasism än antisemitism är vedervärdig? Halleda, som man brukade säga under min uppväxt på skånevischan.

  16. Uffe on October 13th, 2008 07:55:01

    Charlotte//

    “Nej, man får sannerligen inte lov att vara engagerad mot antisemitism. Judar som drabbas av antisemitism förtjänar tydligen inte solidaritet i era ögon.”

    Var hittar du det i våra texter? Anti-semitismen är vedervärdig, existerar än idag och judar som drabbas av anti-semitism förtjänar definitivt solidaritet. ALLA som drabbas av rasism förtjänar solidaritet. Det var min ena poäng. Här får man inte glömma bort det faktum att när man från vissa grupper i Sverige och andra delar av världen just prioriterar anti-semitismen, riskerar att förlorar trovärdighet och solidaritet, genom att hävda att just man själva är i stort sett ensamma i världen om att utsättas för rasism, eller att man själva drabbas hårdare idag än andra grupper. Den andra är när man från Israel-vänner använder sig av anti-semitism-kortet för att skydda STATEN Israel, vilket också är vidrigt.

    Charlotte: varför hela tiden läsa in saker som inte står i texerna? Det gör livet besvärligare och ensammare.

  17. Jonatan on October 13th, 2008 08:26:17

    And now to something completely different:
    Jag undrar om du visste att Ernst-Hugo Järegård har läst in Skräckens labyrinter av H P Lovecraft.
    När jag såg den tänkte jag direkt på dig. Skönt för annars associera jag dig mest med skräckhistorier om judar. Håll med om att Järegård är en undebar uppläsare!

    Jonatan

  18. Hampus Eckerman on October 13th, 2008 09:46:13

    Skräckhistorier om judar? De tror jag du läst någon annanstans, kanske hos Charlotte.

    Jodå, visst har jag uppläsningen av Skräckens Labyrinter med Ernst-Hugo, en riktig höjdare faktiskt! Just uppläsningen av “Colour from Outer Space” (vad den nu hette på svenska) tyckte jag var en klar hit.

  19. charlotte on October 13th, 2008 10:34:28

    På vad sätt, Uffe, menar du att skrikande av “Kill the Jews”, utdelande av Sions vises protokoll, flygblad med texten “Om Hitler vunnit kriget hade Israel inte existerat” (http://www.eyeontheun.org/view.asp?l=16&p=69) är “kritik av Israel”? Det är ju den här typen av incidenter jag menar att man måste reagera mot. Och du i din tur skriver ett blogginlägg om hur begreppet antisemitism missbrukas…fy fan.

  20. Hampus Eckerman on October 13th, 2008 11:27:13

    På vilket sätt menar du att han skulle ha sagt att det var samma sak? Jag tror du bör läsa om raderna längst ned:

    “Charlotte: varför hela tiden läsa in saker som inte står i texerna? Det gör livet besvärligare och ensammare.”

    Annars var det en direkt pinsam konspirationssida du länkar till där kritik mot Israel och antisemitism blandas hej vilt i en stor guilt-by-association-gegga.

  21. Guardian on October 13th, 2008 15:43:54

    Frågan som fortfarande inte har blivit besvarad är; om nu NGO-delen av Durban konferensen var sååååå hemsk - varför måste man i sådanafall ljuga om Mein Kampf?
    Hade det inte räckt med att “bara” berätta hur det var…
    :liar: :liar:

  22. charlotte on October 13th, 2008 16:21:15

    Tja Hampus det är ju kontentan av Pissoffis inlägg. Det ser man om man förmår texttolka.

    Och vad gäller sidan jag länkar till - det intressanta är naturligtvis bilden på flygbladet (ett flygblad flera som deltog vid konferensen talat om) - det fattar man om man klarar av att förstå vad som är betydelsefullt i detta sammanhang.

    Guardian: ingen har “ljugit” om Mein Kampf.

  23. Hampus Eckerman on October 13th, 2008 18:28:12

    Charlotte, du menar att det är kontentan av vad du tycker borde ha stått i Pisoffis inlägg. Dina märkliga texttolkningar, förvanskningar ska jag säga, känner vi till sedan tidigare.

    Japp, flygbladet är verkligen vidrigt, men det lär knappast ha haft med arrangörerna att göra och antagligen inte ens med deltagarna i konferensen. Skönt att du uttryckligen medger att det är många bilder där som inte alls har det minsta med antisemitism att göra och inte förtjänar att klumpas ihop med Hitler-bilden. Självklart ska vi ta avstånd både från den som gjort hemsidan du länkar till, som försöker jämställa kritik mot Israel med antisemitism, och mot de sjuka hjärnor som gjort Hitler-bilden.

    Jodå, den som påstår att det funnits belägg för att Mein Kampf delats ut på Durban-konferensen med arrangörernas, FN:s, goda minne har ljugit. Sakine Madon alltså.

  24. charlotte on October 13th, 2008 18:52:23

    “Skönt att du uttryckligen medger att det är många bilder där som inte alls har det minsta med antisemitism att göra och inte förtjänar att klumpas ihop med Hitler-bilden.” Tala om sjuka tolkningar. Något sådant har jag inte alls “uttryckligen medgett”. Och varför det, efter allt som kommit fram om NGO-konferensen, inte skulle kunna vara någon deltagare i den som spridit flygbladet är höljt i dunkel.
    Jag tycker att du och dina kompisar ska gå igenom det som står i mina åtta källor i detalj och sedan försöka förklara varför den bild som förmedlas i dem är felaktig. För ni kan väl inte mena att Helene Lööw, företrädare för Rädda barnen, Svenska FN-förbundet, Frivilligorganisationernas fond för mänskliga rättigheter & Svenska Helsingforskommittén för mänskliga rättigheter, Guardianskribenten Linda Grant, advokaten Erika Harriford m fl m fl alla är med i en sionistisk konspiration som av obegriplig anledning (medfödd ondska?) bestämt sig för att svärta ner konferensen?

  25. Bulten i Bo on October 13th, 2008 20:37:58

    Det här blir bara roligare och roligare.

    Charlottes falskcitering av Paolo fick till följd att Jonathan Leman gick i taket och skrev ett inlägg där han uppenbarligen trodde att det som stod inom citationstecken var citat av Paolo och uttryckte sin avsky mot det som ett exempel på hur långt antisemitismen har gått.

    Ett ganska illustrativt exempel på hur faktagranskningen och källkontrollen går till i dessa kretsar. Charlotte hittar inte den antisemitism som hon vill se så hon fabricerar ett fram citat; Leman hugger direkt utan att göra minsta kontoll av sammanhanget som det påstådda citatet är hämtat ifrån.

    Denna fadäs är dock nu uppstädat hos Jonathan, men den som så önskar kan få skärmdumpen på originalinlägget om ni mailar mig.

    Man måste väl dock se positivt på det hela; originalskrifterna duger inte som exempel på den antisemitism som Israelvännerna önskar sig få se, så de måste “förbättra” verkligheten!

  26. Hampus Eckerman on October 13th, 2008 20:53:56

    Nå, Charlotte om du inte medgett det kan jag inte konstatera annat än att du också är en av de som vill likställa kritik mot Israel med antisemitism. Det är synd eftersom du då självklart inte har någon trovärdighet och inte på det minsta sätt går att ta på allvar.

    Har du någon källa på att en av arrangörerna (som jag skrev) eller deltagarna (som du märkligt nog tolkade ordet “arrangör” som) delade ut dessa affischer så kan du skriva det. Du bör dock ta en titt på din polare Jonathan, lika usel på källkritik som du. Han menar att det är en man som heter Yousuf Deedat som delat ut affischerna, en man som inte hade det minsta med konferensen att göra utan var en lokal Al Qaida-anhängare. Det kanske kan få dig att sluta sprida alla dessa bisarra rykten och vandringssägner som tycks vara ditt kännetäcken.

    Om du vill anklaga de ovan för en sionistisk konspiration så är det upp till dig. Det får du då göra på egen blogg.

  27. charlotte on October 13th, 2008 21:29:28

    Bulten är verkligen kul. Jag har inte “falskciterat” någon, vilket tydligt framgår av min senaste postning.

    Hampus, du skrev om flygbladet att “det lär knappast ha haft med arrangörerna att göra och antagligen inte ens med deltagarna i konferensen”. Aaight? Fantastiskt förresten att du vet att Deedat inte hade det minsta med konferensen att göra.
    Återigen: kolla in vad som faktiskt står i mina källor. Nu pallar jag inte fortsätta denna “diskussion” med dig längre lille vän.

  28. Hampus Eckerman on October 13th, 2008 21:39:13

    Charlotte, du har inte lagt fram det minsta källa för att Deedats Al Qaida var representerade på FN:s konferens. Vad jag vet har inte Al Qaida NGO-status.

    Har du en källa så lägg in den, annars kan jag bara konstatera att du är en tafflig ryktespridare. Samt en usel argumentatör, desperationen syns när du inte har annat att komma med än uttryck som “pucko” eller “lille vän”. Likt Madon lägger du dig på dagisnivå.

  29. Micke on February 23rd, 2009 13:18:44

    charlotte, om du attackerat lite hårdare så kanske du skulle vunnit. Har du provat det?

Leave a Reply




:D :-) :( :o 8O :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :| :mrgreen: :ashamed: :bawling: :begging: :biting: :brokenheart: :censored: :cheerful: :cutie: :dollarsign: :dopey: :faint: :fight: :gasp: :gnasher: :guilty: :headbanger: :heart: :hot: :jack: :jaded: :roger: :liar: :lovestruck: :misspeak: :muted: :no: :party: :proposetoast: :rasp: :rose: :scared: :sing: :skull: :sorry: :sour: :stop: :bomb: :weepy: :whistle: :wolf: :yes: :yuck: :zip: :zombie: :zzz: :animal: :blush: :darkside: :drool: :opera: :salute: :rofl: :spiderman: :hyper: :fryingpan: :propeller: